top of page

הקשר בין חיפושית פרת משה רבנו לבין טרנסקסואלים


מסתבר שיש קשר ישיר. שמה המדעי-לטיני של החיפושית הקטנה והחמודה, שנקראת בעברית פרת משה רבנו, או מושית, הוא Coccinella septempunctata - בתרגום מילולי: ארגמנית שבע הנקודות. עד כאן החיפושית.

וכעת לטרנסג'נדרים. בשנות ה-50 החלה להופיע בפריז אמנית צרפתייה טרנסג'נדרית, שמה ז'אקלין שארלוט דיפרנואה, שנולדה כזכר. היא אימצה לעצמה כשם במה את שמה של החיפושית Coccinelle ואף נהגה ללבוש גלימה עם נקודות שחורות. היא נהגה להופיע במופעי דראג במועדונים "שה מאדאם ארתור" ו-"לה קרוסל דה פריז".

בשנת 1958 עברה ניתוח לשינוי מין במרוקו והייתה לצרפתייה הראשונה שעברה ניתוח זה. הדבר קידם מאוד את קריירת הבמה שלה. בשנת 1963 החלה להופיע בפריז במועדון "אולימפיה" המפורסם, שבו הופיעו גם גדולי הזמר הצרפתי ואמנים בינלאומיים מהשורה הראשונה.

בשנת 1964 היא אף הגיעה להופיע בישראל (במועדון הלילה" אדריה" והייתה הטרנסקסואלית הראשונה שהופיעה בארץ במופע בידור.

היא נפטרה בשנת 2006 ועשר שנים לאחר מכן החליטה עיריית פריז לקרוא על שמה טיילת הסמוכה למועדון "מאדאם ארתור", שבו החלה את הקריירה שלה.

בסלנג הישראלי מכונים גברים נשיים, הומוסקסואלים, טראנסג'נדרים ונשים טרנסקסואליות בשם הפוגעני "קוקסינל" או "קוקסינלית". זאת, על-פי שם הבמה של ז'אקלין שארלוט דיפרנואה. כינוי זה אינו נחשב כיום כתקין פוליטית.

פוסטים אחרונים
ארכיון
עקוב אחרינו
  • Facebook Social Icon
bottom of page