top of page

?מדוע ורדים אדומים מסמלים רומנטיקה


האם תהיתם פעם מדוע דווקא הוורדים, ובמיוחד האדומים שבהם, נחשבים כסמל לאהבה ורומנטיקה? אפילו שייקספיר השתמש בוורד כדי לכתוב את סיפור רומיאו ויוליה. משוררים וסופרים רבים השתמשו בכתביהם בחשיבות הנודעת לוורדים אדומים. עד ימינו אלה הסמל הזה נשאר חזק ויציב במשמעות זו.

בתרבויות המערב, מקורה של האמונה במיתולוגיה היוונית והרומית. במיתולוגיה היוונית הייתה קיימת האמונה שהוורד נוצר על-ידי אלת האהבה, אפרודיטה. לפי האגדה דמעותיה ודמו של אהובה, אדוניס, הרטיבו את האדמה שבה גדלו ורדים אדומים, וכך הפכו הוורדים לסמל של אהבה עד המוות. על-פי המיתולוגיה הרומית רומאים בעלי ממון העדיפו ורדים אדומים בהקשר ליופי ולאהבה. על פי אמונתם האלות אהבו לפנק את גופן באמבט מלא בעלי כותרת של ורדים בשל ריחם הנעים וכן נהגו למלא בהם את מיטותיהן.

גם בתרבויות המזרח מושרש הסמל של ורדים אדומים כביטוי לאהבה ורומנטיקה. על פי אגדות הינדיות, האלה לאקסמי, אלת המזל והשגשוג ואשתו של וישנו, נבראה מתוך עלי כותרת של ורדים אדומים.

הערבים גם הם השתמשו בוורדים כסמל לאהבה ורומנטיקה. על-פי אחת האגדות זמיר ראה ורד לבן והתאהב בו. הוא שר לאהובו הוורד בעוצמה רבה וקירב את גופו אל הוורד עד שנדקר בליבו מקוציו. דמו הכתים את הוורד שהפך לאדום.

בתקופה המודרנית פרחים ככלל ממשיכים לשמש לחיזור וביטוי של אהבה. המנהג לשלוח זר ורדים מסמל רגשות עזים, בהתאם לצבעים השונים. האוהבים נוהגים לשלוח ורדים אדומים. גם מספר הפרחים בזר מסמל על פי המנהג כוונה ספציפית. למשל, גבעול אחד של ורד מסמל אהבה ממבט ראשון, שני גבעולים משסמלים חיבה ואהבה הדדית ומאה ורדים מסמלים נאמנות ומסירות.

מתוך עמוד האינטרנט של הפסטיבל הבולגרי ""Rose Festival Kazanlak,

שתוכנן להתקיים השנה, 2020, ובוטל בגלל מגפת הקורונה.

בתמונה: מלודי וערפל, פורטרט אישה של הצייר אטיין אדולף פיוט (1850)


פוסטים אחרונים
ארכיון
עקוב אחרינו
  • Facebook Social Icon
bottom of page